sockpotatis

Min sovmorgon tillbringade jag på folktandvården i norjsö, dom skrattade elakt åt mej för attj ag råkat koka min bettskena bara för att jag tyckte den var så äcklig. När det var mitt personnummer som skulle skrivas in i datorn så kan sköterskan dom 6första, min fd granne. Så underbar hon är, jag blir nästan rörd. Nä usch vad ja saknar alla, mina nuvarande grannar på en sida är konstiga och jag blir irriterad så fort jag ser en av dom för han sabbade vårat beachlag i somras. Dom på andra sidan har ja sett en gång sen ja flyttade hit. Min enda granne i norjsö är jag rädd för, han är skitäcklig och brukar hänga upp mina nytvättade undies ur tvättmaskinen x(
Goda grannar oyesss!


Bjurträsk, gissträsk, norsjövallen, ulriksdal, åmliden, mensträsk, fromheden, bastuträsk, kläppen, risliden, svansele, gumboda.... Allt som var så självklart förr håller på försvinna ur mitt liv, sorligt men sant. Jag satt och tänkte på de idag på bussen samtidigt som jag så passande lyssnade på Sidewalks.

The town that we lived in.
The memories shaken apart from the weeds that grow
Over the sidewalks,
Running away from the streets we knew,
Sidewalks,
Like the time we thought was made for you.



Den här röran är min, det är min härröra, det är här jag vuxit upp och jag älskar den av hela mitt hjärta:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0