i don't believe in shootin' stars, but i believe in shoes..

Till att börja med måste jag berätta att flyget från skell var det värsta jag varit med om  (so far), kastades omkring som en vante och det var otroligt skönt att landa i sthlm.    

Incheckade och väntandes på gaten mot Paris var det en familj som va helt väck. Föräldrarna brydde sig noll och hade två pojkar kring 13 år, ett barn som var 7 och hade downs syndrom, och ett tvillingpar på 4 kanske. Och dom jävlarna kröp omkring och lekte katt/kossa, grymt störande. Skönt att komma på planet, men såklart hamnade dom på raden bakom, och mongolidpojken sätet bakom mig. Hela tiden då han satt på sin plats satt han och skakade mitt säte, eller pillade på mig och drog mig i håret. Föräldrarna satt och drack vin, helt oberörda. Sånt påminner mig om varför jag inte ska ha barn.
Aja, väl landad i paris tog vi oss till hotellet som var lite mindre lyxigt men helt okej, sen gick vi ut och åt

Följande dagar gjorde vi allt man ska göra och såg allt man ska se, mona-lisa    var större än jag trodde och eiffeltornet var så jääävla högt. Inte för att ja hade förväntat mig något annat, men känslan då man står där uppe och tittar ut över paris går inte beskriva. "Om du blir rädd, blunda och håll fast dig i mig" Min pappa, min klippa, min hjälte; jag blundade och höll hårt. Dessutom så kollade jag ner då vi klev ur hissen, och ofc så var det en springa mellan hissen och marken, så det första jag såg var marken 300 meter ner. Shieses:|
                              

Pappa tog med oss till Galerie Lafayette en dag, garanterat varje normal flickas dröm (gabbs tyckte det var drygt). Alla märken man kan tänka sig, uppradade där just för mig. Skovåningen var en klass för sig, jag mådde psykiskt dåligt, fick ont i magen, glad, ledsen, upprymt, överlycklig och småkåt på samma gång. Helt magiskt, tiden stod stilla och jag vågade knappt andas av rädslan att spräcka bubblan. Sen då jag hittade Jimmy choo´s hörn var tårarna inte långt borta. Alla hans skor är konstverk i sig, och hade jag vetat att det inte skulle bli någon mer shopping på hela resan hade jag
l ä t t  lagt alla pengarna på ett par därifrån. När jag vaknade och vågade titta ner, såg jag till min förtvivlan att jag hade fjärilssockar i sandalerna,  det var nödvändigt då vi gick pga skavsår i sinne, men såg förjävligt ut.
Jag köpte ett par skor iallafall hähä  


Om jag i nuläget fick säga en liten specifik plats på jorden skulle jag välja utanför kyrkan sacre coure, helt amazing med den i bakgrunden och hela Paris framför mig, heeelt otroligt vackert. Jag älskar platsen.

Trots allt vi gjort har vi hunnit ätit väldigt mycket (mitt fel, jag var hungrig mest hela tiden) , maten var super, folket var super, kulturen, staden och allt. Språket är vackert trots att jag inte förstår ett dyft, men lättlärd som jag är så kan jag lite franska nu. Några ord iallafall(A)


(orkar inte lägga ut mer bilder nu, men dom kommer publiseras successivt)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Verkar ha varit helt underbart!

När blir nästa Parisresa? För skor måste ju en flicka ha ;)

2008-06-14 @ 15:14:02
URL: http://jennylu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0